Skip navigation

Action packed excitement!!!Jeg havde glædet mig som et lille barn til at se Spleen United i går på Gimle. Selv om Neanderthal ikke lige var et skridt i den retning, jeg havde håbet, så havde de jo stadig et fænomenalt bagkatalog at trække på. Og den første halve times tid af deres optræden blev mine forventninger indløst.

Men så gik der gymnasie-halbal i den. Man er allerede ude på et popularitets-skråplan når fire æskestive spader dukker op helt foran til ens koncert, arm i arm, og råber deres ønskede setliste ud til bandet, som bestod af én sang (den eneste rigtig skidte sang fra debut’en, “Spleen Utd.”). Desværre blev deres forventninger også indfriet, og så stod jeg af.

Faktisk fik vi kun to rigtig gode fra debut’en – “Heroin Unltd.” og “She Falls in Love with Machines”. Resten af tiden blev vi spist af med de vamleste skæringer fra Neanderthal, inklusive all-time hadenummeret “Jungle Heart”. Ffs! Jo, de smed lige “Dominator” ind, som er en ret passabel instrumental-basker, men for fanden hvor jeg håber de snart får styret deres danselyster.

Vi har med dygtige musikere at gøre, ingen tvivl. Men jeg har ondt af dem, der gav over 140 kr. for at tage til 80’er halbal.

Skriv et svar

